Un Nadal per menjar-se’l

En motiu de la celebració de la Nit dels Museus 2020, aquest any el Museu del Pessebre de Catalunya presenta l’activitat Un Nadal per menjar-se’l. Adaptant-nos a la situació actual, hem pensat que el més adient és oferir-vos una activitat en línia que durarà fins gairebé Nadal per tal que anem escalfant motors pel que serà, de ben segur, un Nadal atípic.

D’aquesta manera, setmanalment us anirem penjant en la nostra plana web una part de l’activitat que podeu fer des de casa, grans amb petits, quan vulgueu. Al cap de cinc setmanes, haureu completat la peça que anirem construint de mica en mica.

Què necessitem?

• Cartolines del color que vulgueu
  • Fulls blancs
  • Impressora
  • Cola blanca
  • Estisores
  • Màquina de fer forats
  • Llana

Com funciona?

L’activitat consisteix en construir un dels elements més importants del pessebre, que ha estat dividit en 5 fragments. Cada setmana penjarem un d’aquests fragments, però no serà tan fàcil com retallar i enganxar. Cada una de les parts s’haurà d’omplir amb un aliment que haureu d’endevinar a partir de 5 pistes. Així doncs, els passos per poder fer la figura són:

1. Descarregar el pdf amb la part de la figura.
  2. Imprimir-ho en un full de paper o cartolina i retallar seguint la forma.
  3. Llegir i endevinar l’aliment que s’hi haurà d’enganxar.
  4. Enganxar l’aliment sobre la part de la figura.

Quan tingueu les 5 parts amb els seus respectius aliments, heu d’unir totes les cartolines enganxant-les a sobre d’una altra més gran i per fi sabreu de quin element pessebrístic parlem.

Finalment, si voleu, podeu retallar la forma de la figura final, fer-hi un petit forat i passar-hi un fil de llana per tal que la vostra peça pugui ser penjada a l’arbre de Nadal, la finestra o on vosaltres vulgueu!

I què hi guanyem?

A part d’exercitar el vostre enginy i habilitat, us recomanem fer la feina per duplicat, és a dir, fer dues peces. D’aquesta manera us en podeu quedar una vosaltres i si porteu l’altra al Museu del Pessebre de Catalunya durant la segona quinzena de desembre podreu entrar gratuïtament (1 infant fins a 12 anys i 1 adult). Les figures que ens porteu s’exposaran tot el Nadal a la planta baixa del Museu.

Animeu-vos a participar!