Segueixen les tasques de catalogació del fons del Museu del Pessebre de Catalunya

El Museu del Pessebre de Catalunya continua treballant de valent per tenir-ho tot a punt aquest Nadal. Des de fa uns mesos, l’equip de col·laboradors i col·laboradores d’aquesta entitat està duent a terme una extensa tasca de catalogació de la col·lecció permanent i temporal gràcies a una subvenció del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Gràcies a aquest treball, es podran estudiar i ampliar els fons de la col·lecció d’una forma estandarditzada, ja que s’estan seguint totes les indicacions de la Llei de Museus per tal de professionalitzar al màxim aquest equipament i la seva gestió.

Juntament amb aquesta tasca, s’ha realitzat una renovació total de la pàgina web que es va estrenar el passat 14 de novembre amb motiu de la Nit dels Museus. No obstant això, l’equip segueix treballant-hi per actualitzar continguts. Concretament, ja es pot consultar l’històric de notícies relacionades amb el museu per conèixer els actes en els quals ha participat o celebrat des de la seva inauguració. A més, a partir d’aquest mes de desembre començarà també la iniciativa La curiositat del mes en la qual, de forma mensual, es publicarà a la plana web un breu text amb informació distesa i poc coneguda sobre diferents temàtiques vinculades al museu. Per exemple, qui va fer i què simbolitza la barana interna del museu? Per què no hi ha caganers als diorames? Els arbres de la primera planta són reals? Sabeu de quin país provenen els vitralls? Totes aquestes preguntes i moltes més s’aniran contestant cada mes al web.

D’altra banda, segueix l’activitat en línia Un Nadal per menjar-se’l. Aquest dissabte es proporcionarà una nova peça del trencaclosques juntament amb les pistes per endevinar l’aliment amb el qual s’ha d’emplenar aquesta entrega. Possiblement, alguns dels que estan seguint aquest joc des de casa, ja comencen a albirar de quin element es tracta. Cal recordar que si la figura resultant es porta al Museu del Pessebre de Catalunya durant la segona quinzena de desembre s’hi exposarà aquestes festes. A part, amb l’entrega de la figura, un adult i un infant fins als 12 anys podran visitar el museu gratuïtament.

Visita la notícia al setmanari Nova Conca.

Slider image