Els vitralls de Jan Schoenaker

Sabíeu que al Museu del Pessebre de Catalunya hi ha tres vitralls únics confeccionats per l’artista holandès Jan Schoenaker? Durant l’any 2004, des dels Països Baixos va dissenyar i realitzar el vitrall de la façana principal, anomenat Els Reis Mags divisen l’Estel d’Orient, i els dos interiors, anomenats  El Naixement – Puer Natus est Nobis i Sepultura de Jesús. També en va confeccionar dos més sobre la Vida i la Mort que de moment no han estat exposats. Aquests vitralls es van construir artesanalment, primer dibuixats i pintats a mà, posteriorment cuits al forn, i finalment muntats, emplomats i soldats amb plom i estany, amb una translucidesa i transparència cromàtica molt realista, efectista i d’estil expressionista.

Altres obres representatives d’aquest artista internacional són el rosetó superior de l’església de Sant Salvador de Prenafeta, construït l’any 1997 i dissenyat per l’artista montblanquí Ismael Balanyà i Moix, amb qui van mantenir una llarga amistat; i els dos vitralls de la Sala d’exposicions i rebudes de la primera planta de l’Ajuntament de Montblanc.

Slider image