Sabíeu que el pintor montblanquí Ismael Balanyà i Moix (1921-2000) va realitzar el primer disseny de les figures decoratives i esgrafiats de les façanes del Museu del Pessebre de Catalunya?

L’any 1999, poc temps abans de morir, l’artista i pintor montblanquí Ismael Balanyà i Moix va efectuar uns esbossos per les figures que anirien situades a la cantonada de la façana principal del Museu del Pessebre de Catalunya, i un esgrafiat amb el buidat d’un àngel per a la façana posterior. Va ser de les darreres creacions que l’artista va dibuixar en vida.

Aquestes figures de 2’35 metres d’alçada van ser dissenyades només de mig cos. Simbolitzaven l’adoració dels pastors i també dels Reis Mags d’Orient. Amb posterioritat l’artífex-escultor resident a Olesa de Montserrat, Andreu Gómez Villaplana, les va tallar i esculpir a mida natural amb blocs de porexpan.

Per aquest motiu el Museu del Pessebre de Catalunya vol contribuir, dedicar i adherir-se en l’any del Centenari del naixement d’Ismael Balanyà i Moix (1921-2021), d’aquest il·lustre i magnífic pintor-artesà, que ens ha deixat un enorme i extens llegat de quadres pintats a l’oli, aquarel·les, guaixos…, il·lustracions de llibres, esbossos, dissenys… I també una diversitat de pintures murals al fresc, tant en el poble de Montblanc, com en la resta de la Comarca.