Què representen les sis gàrgoles de la façana principal del Museu?

Sóc Rebeca Muñoz i fa vint anys que visc a la Conca. Llicenciada en Belles Arts, la meva vocació i professió és l’escultura i la pintura. Per a mi, la Bellesa és un motiu essencial de la meva obra.

El fet escultòric i pictòric té per a mi un procés de recerca i transformació. La meva obra és intent d’aprensió del moviment latent que es troba a l’interior de la matèria (fang, pedra, ferro, fusta…) per després comprimir aquest volum en una nova forma en l’espai tot intentant que la seva vida interior persisteixi. Aquesta existència és allò inherent i intrínsec a cada forma i que la defineix com a tal.

Rebeca Muñoz (Barcelona, 1971) és una artista referent en el camp de l’escultura i la pintura. És l’autora de les sis gàrgoles fetes de fang refractari situades sota el badiu de la façana del Museu del Pessebre de Catalunya. Representen els quatre evangelistes, un cavall i un porc senglar, animals presents a la Conca de Barberà. A Montblanc també ha fet el Monument dels Gegants i la reconstrucció de la Verge de la Serra petita, entre d’altres. Podeu conèixer la seva obra a www.rebecamunoz.com.es

Slider image