Com encara el Nadal el Museu del Pessebre?

El Museu del Pessebre de Catalunya tanca un any amb la satisfacció de la feina ben feta. Si a principis del 2021 l’equip col·laborador acabava la tasca de catalogació i digitalització de l’exposició permanent, a la primavera arribava el primer distintiu a Montblanc d’Espai de Cultura Responsable promogut per la Generalitat de Catalunya i sorgit de les noves necessitats socials i culturals resultat de la pandèmia.

Tot plegat també es va veure envoltat per la bona notícia de la declaració de les façanes del museu com a Bé Cultural d’Interès Local.

Ara, gràcies a l’embranzida dels diferents èxits de les activitats fetes durant enguany, el museu presenta el programa de Nadal amb molta il·lusió. I és que cal recordar que durant els mesos d’hivern és quan el gruix de públic visita el museu.

Així doncs, els horaris s’amplien sent els següents: del 4 de desembre al 8 de gener i del 23 de desembre al 9 de gener: d’11 a 14 h i de 17 a 19 h. Excepte les tardes dels dies 25, 26 i 31 de desembre i de l’1, 2, 5 i 9 de gener. Al museu, apart de la col·lecció permanent, també s’hi podrà veure la mostra “Martí Castells i Martí (1915-1995): 25 anys després; l’obra més desconeguda” que se situarà a la planta d’exposicions temporals i que es podrà veure fins al dia 2 de febrer.

A part de les visites a la carta, el museu també fixa dos dies de visites acompanyades que seran el 28 de desembre i el 4 de gener a les 11 h. El preu de l’entrada amb la visita és de 6 euros i es recomana reservar prèviament escrivint a informacio@museudelpessebre.cat o trucant al 660 763 645.

Finalment, les festes tancaran amb la col·laboració del museu i l’Associació Feminista de Blancafort. A través de la xerrada itinerant “Elles: entre el cel i l’infern” que la jove associació ha promogut aquest any 2021 en diferents pobles de la Conca, l’aliança en aquesta ocasió serà més especial que mai ja que la proposta s’adaptarà consistint en una xerrada en la qual es revisa com la religió cristiana ha tractat la figura de la dona a través de l’art i que finalitzarà amb un recorregut in situ pel mateix museu comentant la col·lecció i la iconografia femenina que s’hi proposa. Aquest acte és gratuït, motiu pel qual el museu recomana als i les assistents que tinguin interès a anar-hi que hi vagin uns minuts abans de les 19 h per poder acomodar tothom.

Llegeix la notícia al Setmanari Nova Conca