El Museu del Pessebre de Catalunya participa a la 18a edició de Terrània

El cap de setmana del 24, 25 i 26 de setembre Montblanc celebrarà la divuitena edició de Terrània, el Festival Internacional de Ceràmica.

Després de la cancel·lació de la passada edició degut a la pandèmia, l’organització del festival ha decidit tirar endavant l’organització d’una nova edició adaptant-la a la nova situació.

L’antiga església i el claustre de Sant Francesc tornaran a ser punt de trobada de ceramistes de nivell nacional, estatal i internacional. Enguany participaran un total de 26 ceramistes: 10 de Catalunya, 1 de Luxemburg, 1 dels Països Baixos, 9 de França, 5 d’Espanya i 1 dels Països Baixos.

La incertesa davant quina serà l’evolució de la pandèmia en els propers mesos ha fet que enguany no es pugui comptar amb i la mostra de ceràmica d’un país convidat tal i com s’ha vingut fent ens les passades edicions quan el festival ha acollit grups de ceramistes vinguts de la República Txeca, d’Alemanya, dels Països Baixos i de Suïssa entre altres.

Les demostracions i els tallers tornaran a captar l’atenció dels visitants. Els tallers estaran adreçats tant al públic adult com al públic familiar amb l’objectiu d’apropar la ceràmica i donar a conèixer de ben a prop diferents tècniques de treballar el fang.

Pel que fa als tallers es tornarà a comptar amb la participació de la ceramista Núria Soley pel taller de microrakú i de Mar de Fang pel taller de torn. Com a novetat, enguany el festival comptarà amb la participació del Museu del Pessebre de Catalunya de Montblanc amb un taller de realització de figures de pessebre a motlle.

Pel que fa a les demostracions, el públic assistent podrà gaudir d’una ponència a càrrec dels germans Castells-Badia, Creu de Sant Jordi 2018 i una demostració a càrrec de Natàlia Gual, amb la col·laboració de la botiga el Be Negre. Un any més, els ceramistes participants oferiran diverses demostracions tècniques per apropar el seu treball als visitants.

Terrània comptarà amb quatre exposicions ubicades en diferents espais de la vila. L’exposició central d’enguany anirà a càrrec del ceramista basc Ángel Garraza amb l’exposició Paisatges de sobretaula que s’ubicarà a la Sala Sant Miquel. La seva obra ha protagonitzat l’edició del material gràfic d’enguany.

Altres exposicions seran Surf Instruceràmic de CovaDangles, de la ceramista Natàlia Gual a la botiga de ceràmica el Be Negre; Gaya i els altres de Sergi Pahissa ceramista i antic participant de Terrània al CIAR, Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre i Arrugats, de l’artista montblanquina Isabel Boltà, al Museu Comarcal de la Conca de Barberà.

Al llarg d’aquests mesos l’organització ha treballat en l’adaptació del festival a les noves mesures de prevenció marcades per l’organització de fires i exposicions.

Entres les novetats, enguany s’instal·larà una carpa a la plaça de Sant Francesc per tal d’encabir-hi dos dels tallers que es realitzaran al llarg del cap de setmana i així alliberar els passadissos del claustre i destinar-los a la circulació.

Els tallers aniran amb inscripció prèvia i seran amb grups reduïts, d’aquesta manera s’evitaran les cues i es podrà garantir el distanciament entre els participants. Cal dir, que al llarg d’aquests mesos, els ceramistes encarregats d’impartit aquests tallers, ja han treballat per adaptar-los amb les mesures corresponents de prevenció.

L’accés a l’espai de Sant Francesc serà gratuït però amb control d’aforament i un únic sentit de circulació dins l’espai.

Com a novetat, enguany també s’ha fet l’adaptació del programa per a dispositius mòbils i mitjançant codi QR el públic podrà comprar els tiquets per participar als tallers.

Notícia extreta del setmanari Nova Conca