El Museu del Pessebre de Catalunya celebra el Dia Internacional dels Museus amb dues jornades de portes obertes

Aquest cap de setmana el Museu del Pessebre de Catalunya celebra el Dia Internacional dels Museus amb dues jornades de portes obertes. D’aquesta manera, els dies 15 i 16 de maig el museu obrirà les seves portes gratuïtament per a tothom per tal que la ciutadania pugui conèixer aquest equipament i les activitats que s’hi duen a terme més enllà dels mesos nadalencs.

Aquest any el Dia Internacional dels Museus es basa en la premissa “El futur dels museus: recuperar i tornar a imaginar”. En aquest sentit, el Museu del Pessebre té una sorpresa preparada i és l’obertura de l’Escola-Taller, un projecte que precisamentvol projectar cap al futur l’artesania, la reflexió i la unió entre innovació i tradició. Aquest s’ubica a la tercera planta de l’edifici i s’hi estan preparant diferents programes d’educació no formal sobre pessebrisme, artesania, història de l’art i divulgació cultural i artística. Gradualment, el museu anirà acollint més públics i sectors (educació obligatòria, formació professional, famílies, tercera edat, grups amb risc d’exclusió social, etc.) L’objectiu és que l’alumnat trobi un espai d’acompanyament en el procés d’experimentació artística sense la pressió de ser avaluat.

Així doncs, el públic que vingui aquest cap de setmana serà informat de les propostes que s’hi volen dur a terme i la seva opinió també serà escoltada per incorporar-la al programa educatiu que està gestant el museu pels pròxims mesos. El museu convida a tothom a anar-hi aquest cap de setmana de festes d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.

D’altra banda, fa poques setmanes que el museu ha acabat de catalogar tots els diorames de la planta baixa gràcies a una subvenció de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, la totalitat de peces exposades a la col·lecció permanent ja estan inventariades i registrades segons els paràmetres establerts per la Llei de Museus. Aquest pas és molt important per l’equipament ja que l’apropa a una línia de professionalització i internacionalització destacable en el panorama museístic català. Juntament amb l’inventari de peces, s’han anat digitalitzant els resultats que es poden consultar en línia a la pàgina web del museu. D’aquesta manera, el museu arriba a qualsevol part del món, sent més accessible i transparent.

Tant la informació del Dia Internacional dels Museus com de la digitalització de la col·lecció de pessebres de la planta baixa es pot revisar a la renovada pàgina web www.museudelpessebre.cat la qual és l’eina principal de comunicació d’aquest espai amb el públic local, nacional i internacional.

Visita la notícia al setmanari Nova Conca