El Museu rep el distintiu d’Espai de Cultura Responsable

El Museu del Pessebre de Catalunya és el primer equipament de Montblanc en rebre el distintiu d’Espai de Cultura Responsable. Aquesta designació s’atorga des del Departament de Cultura de la Generalitat als espais culturals que garanteixin la implicació del sector amb els principis bàsics de la nostra societat com són la salut, la inclusió, la pluralitat, el respecte o la llibertat.

Aquesta iniciativa aprovada a través del Decret Llei 44/2020, de 17 de novembre es va promoure amb l’objectiu d’incloure definitivament la cultura en la societat com un mitjà essencial, especialment, durant els períodes més acusats de pandèmia, així com, en la represa de la quotidianitat.

El Museu, el qual va aprovar un protocol sanitari d’actuació ja fa mesos per assolir un òptim funcionament intern i de cara al públic, va augmentar la seva activitat en línia amb l’objectiu d’incentivar la interacció des de casa durant tots els mesos de confinament. D’altra banda, a principis d’any també va donar a conèixer l’activitat Un lloc segur, ideada específicament amb la intenció de crear un espai de reflexió i repòs per tothom que desitgi, especialment, per a personal sanitari i proper a la Covid-19. Aquesta activitat es pot fer de forma gratuïta des de casa, a través de la pàgina web del museu o in situ en el mateix equipament. Altres espais que disposen d’aquest distintiu a la Conca de Barberà són el Monestir de Poblet o el Museu de l’Alabastre de Sarral.

L’equip col·laborador del Museu es mostra molt content i il·lusionat amb el reconeixement d’Espai de Cultura Responsable. En declaracions, ha subratllat la satisfacció de la feina ben feta i l’empenta que aquesta notícia els ha donat per continuar amb la tasca de divulgació, exposició i estudi del pessebrisme.

D’altra banda, el Museu compta els dies per Setmana Santa, moment àlgid després de Nadal. Aquest any, especialment, destaca principalment la proposta de visites acompanyades. Una nova activitat en col·laboració amb la Congregació de La Sang per a tots els públics que permetrà conèixer els secrets del museu i les anècdotes que s’amaguen darrere les vitrines. Cal mencionar que tothom que vulgui participar de les visites -que seran d’aforament reduït- cal que reservi la seva plaça al correu electrònic informacio@museudelpessebre.cat o trucant al 660 763 645.